czwartek, 28 maja 2015

Hiszpański po mojemu

Hola !

Jako, że lubię język hiszpański nie mogłam nic o nim nie napisać. Jak powstała ta notka? Wzięłam słownik do ręki i zaczęłam go przeglądać i zobaczyłam kilka bardzo fajnych wyrazów, więc zaczęłam je zapisywać.

W tej notce prezentuję Wam :

- kilka słówek, które w języku polskim jak i hiszpańskim piszę się tak samo i znaczą to samo :

terapia ★ tango ★ tragedia ★tenor ★ idea ★ test ★ 
★ humor ★ terror ★ gratis ★ tenis ★gol ★soja ★
★ fortuna ★solista ★ farsa ★suma ★ bar ★ lista ★ liga★
★ hiena ★ radio ★ puma ★ sala ★ robot ★ ruina ★ masa ★ firma

- klika słówek, które w języku hiszpańskim są takie same jak po polsku, ale nie znaczą tego samego :


por - przez, dla ☆ ola - fala ☆ pan - chleb ☆ tarta - tort ☆ ser - być ☆
☆ cena - kolacja ☆ rama - gałąź ☆ ropa - odzież ☆ mata - krzak ☆
☆ media - pończocha, średnia ☆ lustro - pięciolecie ☆ misa - msza



Być może ten post będzie jeszcze edytowany


 A Wy, jakie lubicie języki ?
Chcecie więcej takich postów ?

Miłego wieczoru !

90 komentarzy:

  1. Zawsze chciałam się uczyć hiszpańskego ;3
    Pozdrawiam cieplutko :*
    angelika-ka.blogspot.com- klik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku! chciałabym się nauczyć hiszpańskiego, zresztą nie tylko :) ale za mało mam w sobie zapału :C

    OdpowiedzUsuń
  3. Hehe, na prawdę bardzo fajny post! Śmiesznie z tymi słówkami wychodzi ;) Ja lubię francuski i w wolnym czasie się go uczę, bo w szkole niestety męczą mnie niemieckim :P
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. mam w szkole język hiszpański, ale wybrałam niemiecki :)
    będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz vickey-vicky.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zawsze chciałam się nauczyć hiszpańskiego ;p

    zapraszam również do mnie :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. z checia zaczelabym sie uczyc : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja najbardziej lubię angielski, ale wszystkie języki są świetne !

    http://aaurilaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że wszystkie języki są świetne :)

      Usuń
  8. Ja chciałam się uczyć hiszpańskiego, ale niestety u mnie w szkole go nie uczą, dlatego wybrałam rosyjski :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tez niestety nie ma języka hiszpańskiego :(

      Usuń
  9. jeju, ja także uwielbiam hiszpański <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post, jeszcze nigdzie takiego nie widziałam. :)

    Mój blog- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Połowa mojej klasy uczy się hiszpańskiego, a druga francuskiego. Ja akurat należę do grupy francuskiej, chociaż z chęcią wzbogaciłabym też moje umiejętności o hiszpański język! :)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo lubię angielski, zresztą bardzo łatwo się go uczę :)
    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny pomysł na notkę! Ja bardzo chciałabym się uczyć hiszpańskiego, mam już jakieś podstawy :D

    Zapraszam, nowy post! :)
    ✿Jully-Blog✿ [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  14. Też lubię język hiszpanski i w przyszłości chciałabym sie kształcić w nim. Jeju,hiszpański piękny język.
    http://melly-malwik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałam się uczyć hiszpańskiego w liceum, ale niestety nie miałam takiego wyboru :(

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  16. hiszpański jest pięknym językiem :D
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    OdpowiedzUsuń
  17. słyszałam że jest to język łatwy do nauczenia ;)
    ciekawe słówka ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam język hiszpański, uczę się go sama i co prawda umiem niewiele, to nauka sprawia mi radość!! Najbardziej chyba zapamiętam o chlebie i fali ;)
    pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga:
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Oo ciekawy pomysł z takim postem :) Nie będziesz zła jeżeli 'pożyczę' ten pomysł, jednak napisze o języku chorwackim :)
    ✿KONKURS!!! NA MOIM BLOGU ! ✿- kliik!
    ✿mój blog✿- kliik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zobaczę taką notkę z innym językiem :)

      Usuń
  20. O fajnie, że mają takie polskie słowa w swoim języku haha :D Moim głównym celem jest bardzo dobrze opanować angielski...

    http://onceethought.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajnie, że mają słowa o tym samym znaczeniu :D
    panialeksandria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Hiszpański to piękny język, bardzo chciałabym się go nauczyć. Ciekawe słowa wybrałaś :)

    Zapraszam do mnie! Jeśli mój blog Ci się spodoba, będzie mi bardzo miło jeśli go zaobserwujesz :)
    dariaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. ja tam lubie poznawac obce jezyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo chciałabym się uczyć hiszpańskiego, to piękny język

    Zapraszam do mnie +konkurs :)
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie interesuję się językiem Hiszpańskim, jednak chciałabym zwiedzić ten kraj :) Dogadywałabym się po angielsku ;3
    Kliknij TUTAJ
    lub
    TU

    OdpowiedzUsuń
  26. Chciałabym się nauczyć hiszpańskiego i możliwe, że już niedługo zacznę kurs. :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    www.ala--blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja najbardziej lubię język angielski :).

    http://free-style-for-you-and-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. chciałabym się uczyć hiszpańskiego, ale najpierw wolałabym troszkę podciągnąć swój angielski :'))
    ✿Mój blog✿ [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja najbardziej lubię język angielski. A hiszpańskiego mam zamiar uczyć się w liceum :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja uczę się francuskiego i nie biorę na siebie więcej bo nie mam głowy do języków :D

    OdpowiedzUsuń
  31. ja uczę się tylko niemieckiego i angielskiego :) hiszpański to ładny język ;)

    ♥❀Pisane pasją [klik]❀♥

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawa notka, kto by pomyslał :D
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny pomysł na post :D ja nie przepadam za hiszpańskim, nie podoba mi się jego brzmienie ;p

    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. ciekawy pomysł, moim fav językiem jest włoski ♥ przy nie których słówkach nie źle się uśmiałam, np. - media XD

    http://oliwka-jasinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. nie przepadam za hiszpańskim, jedyny język który naprawdę wpadł mi w gust to angielski, ale post baardzo mi się podoba i daję follow z oczekiwaniem na kolejne takie posty:)

    OdpowiedzUsuń
  36. bardzo fajny był tego typu post ^^, ja bardzo chciałabym nauczyć się włoskiego, francuskiego i oczywiście hiszpańskiego
    pozdrawiam ^^
    Miooodziablog-klik <3

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo mi się podoba brzmienie języka hiszpańskiego ale jednak kocham mówić po angielsku :)'
    http://zyjemynaniby.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Śmiesznie to wyszło :D Miałam kiedyś do czynienia z tym językiem, jednak moja przygoda szybko się skończyła :D
    Zapraszam do mnie. MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  39. kurcze,bardzo chciałabym się nauczyć hiszpańskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Hola. Uczę się hiszpańskiego w szkole, uważam że ten język jest tak samo piękny jak Espańa :)


    http://okeyola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo podoba mi się ten język, niestetu brakuje mi czasu na to by sie go nauczyć :(
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo fajny post. Dużo rzeczy nie widziałam. :D


    dziecie-kwiatu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Takie posty mogą być bardzo ciekawe! Kiedyś zaczęłam uczyć się hiszpańskiego, ale szybko się zniechęciłam. Postanowiłam dobrze mówić po angielsku i zrobić certyfikat :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja zawsze chciałam się nauczyć hiszpańskiego, albo włoskiego :)

    www.kiercia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam ten język :))

    lifeee-is-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Chciałbym się nauczyć ale narazie jeszcze nie opanowałam angielskiego ;p

    OdpowiedzUsuń
  47. Ale fajnie że i w języku polski i hiszpańskim mamy takie same wyrazy :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękny jest hiszpański bardzo chciałabym się go kiedyś nauczyć :) '

    beautystyle-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja uwielbiam uczyc się angielskiego, jak na razie on mi wystarczy :)

    pozdrawiam i zapraszam! :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  50. Po 6 latach nauki francuskiego przestałam lubić ten język haha :D
    Za to angielski już chyba zawsze zostanie moim ulubionym :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo chciałabym się nauczyć Hiszpańskiego :)
    ✿WIKA BLOG✿

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja bardzo lubię język hiszpański i uczę się go w szkole, jednak moja pani od tego przedmiotu nie jest najlepsza i po 2 latach nauki nie umiem zbyt wiele. :)

    Milena Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  53. Hiszpański ma super wymowę :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Hiszpański kojarzy mi się z mega pozytywnym językiem :)
    Zapraszam do zaobserwowania mojego bloga: http://dosiadudkowska.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. ja uwielbiam niemiecki.

    buziaki ♥
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Hiszpański bardzo mnie interesuje, w przyszłej szkole prawdopodobnie będę sie go uczyć :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja uwielbiam język angielski, chodź nie ma w nim nic takiego super, ani wyróżniającego, to i tak bardzo mi się podoba. ♥

    MÓJ BLOG - KLIK ♥
    Co powiesz na wspólna obserwacje? Daj znać u mnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  58. Ale fajnie, że przybliżyłaś trochę hiszpański, zawsze chciałam się uczyć tego języka :)
    zapraszam, będzie mi baardzo miło jak wejdziesz! http://wicked-woonderland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetny post,ja lubię najbardziej język angielski ;)
    MÓJBLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  60. Ja też kocham Hiszpański! Uczę się go w domu, bo w szkole niestety go nie mam :(
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. Lubię hiszpański, mam zamiar się bo nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Moje imię znaczy ''fala'' :D Czekam na więcej takich postów- super są!

    Nowy Post-klik!

    OdpowiedzUsuń
  63. Hiszpański to jeden z moich ulubionych języków, lecz moim number one jest angielski :D
    Obserwuję ♥
    zapraszam do siebie -- > http://wercziandweeerczi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. bardzo chciałabym nauczyć się hiszpańskiego! :)
    whatever-sea.blogspot.com/
    poklikałabyś w linki w ostatnim poście?

    OdpowiedzUsuń
  65. Również bardzo lubię hiszpański :) Chciałam go wybrać jako drugi język w liceum, jednak w szkole do której poszłam go nie było i zdecydowałam się na francuski ;) Świetny post! :)
    gabissxv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. Czekam na więcej takich notek :)

    http://monika-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Świetny post :D zapraszam do mnie : http://liveassandra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. jakoś nigdy się tym nie interesowałam ;) fajny post!

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  69. Bardzo lubię ten kraj. W przyszłości chciałabym go odwiedzić i nauczyć się języka.
    http://everything-by-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  70. Jest kilka słów które są takie same :D Nie wiedziałam o tym
    Julajulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  71. Muszę nauczyć sie holenderskiego ;/

    OdpowiedzUsuń
  72. ja musze sie podszkolić w niemieckim :)

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  73. Kocham ten kraj... A języka hiszpańskiego również się uczę :) Obserwuję i zapraszam do mnie ja dopiero zaczynam angeldemonioem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja nie lubię uczyć się języków ale moim marzeniem jest nauka włoskiego

    Zapraszam do mnie<-----klik

    OdpowiedzUsuń
  75. Uwielbiam ten język ♥

    Mogę liczyć na kliknięcia TUTAJ?

    Pozdrawiam <3

    Asia

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja osobiście uwielbiam hiszpański, uczę się go już ponad 5 lat :)
    pozdrawiam !
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń

# Nie pisz fajny blog/post, zapraszam do siebie
# Wszystkie pozytywne komentarze motywują mnie do dalszego blogowania :)
# Nie pisz obs/obs, jeśli spodoba mi się Twój blog to go zaobserwuję
# Spamu nie akceptuję :)